Σχόλια για Ιστορίες βραχείας φόρμας Αθλοθεσία εκδ. Μίνωας

1.    Η ΤΟΥΡΤΑ ΤΩΝ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ, Ψευδ. ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΙΑ
Γλυκιά ιστορία που τελειώνει όμορφα! Το σημείο με το όνειρο όμως δεν είναι και τόσο ευχάριστο ούτε και τόσο πρωτότυπο. Χρειαζόταν η συγγραφέας ένα εύρημα πιο ευφάνταστο για να πετύχει τη μεταστροφή του ήρωα. Το όνειρο είναι ένας εύκολος τρόπος για να δίνεται η λύση.

2.    Μια σκυλίτσα που τη λέγανε Μαρίτσα, Ψευδ. Φακή
Μια σουρελιστική ιστορία με ομοιοκαταληξίες και χιούμορ. Είναι λίγο κουραστική κάποιες στιγμές. Τα ονόματα Νινή, Κική, Φιφή μπερδεύουν αλλά βολεύουν στην ομοικαταληξία γι’ αυτό κι επέλεξε η συγγραφέας την ίδια κατάληξη.
Ο τίτλος “Μια σκυλίτσα που τη λέγανε Μαρίτσα”, θυμίζει Τριβιζά. Καλό είναι να αποφεύγεται αυτού του είδους ομοιοκαταληξία. Έχει χρησιμοποιηθεί πολύ. Επίσης πολλά τα υποκοριστικά: σκυλίτσα, σκυλάκι, λαγουδάκια, σκιουράκια,αρκουδάκια αλεπουδάκια…

3.    “Όλα για την αγάπη!”, Ψευδ. Νεραϊδοδεντρούλα
Γλυκιά αφήγηση για ένα αγόρι τον Αχμέτ. Σκοπός του συγγραφέα πρέπει να είναι η ευαισθητοποίηση του μικρού αναγνώστη κι όχι η θλίψη...
Δεν είναι πειστική η πρωτοπρόσωπη αφήγηση, πχ.: «Μου έλειπε η μητέρα μου, που χάθηκε στη δύνη του πολέμου».
Ενώ στην αρχή αναφέρεται κι ένας αδερφός, ο Ραζάν, στη συνέχεια δεν μαθαίνουμε τίποτα για εκείνον.
Πλατιάζει σε πολλά σημεία, ενώ το δύσκολο λεξιλόγιο δεν είναι για παιδιά 3-6 ετών. Πρέπει να δουλευτεί το κείμενο.

4.    Τελικά θα κοιμηθώ, ψευδ. Άριελ
Κάποιες ιδέες είναι όμορφες κι ευφάνταστες. Ωραίες εικόνες που εξάπτουν τη φαντασία. Όμως μόνο διάλογοι, σε ιστορία βραχείας φόρμας, κουράζουν και μπερδεύουν. Δεν μπορεί εύκολα να διαβαστεί σε μικρό παιδί γιατί δεν θα μπορέσει να παρακολουθήσει ποιος λέει τι.
Μια ιστορία που καθησυχάζει.

5.    Η απόφαση του Άρη, ψευδ. Μυρσίνη
Τρυφερή ιστορία για τον Άρη που λίγο γιατί ζηλεύει το μωρό, λίγο γιατί δυσκολεύεται στο σχολείο αλλά και γιατί θέλει να είναι με τη μαμά του περισσότερο, κάνει πως (ή πραγματικά;) τον πονάει η κοιλιά του. Όμως απουσιάζει εντελώς η μυθοπλασία. Η διαχείριση του θέματος δεν διακρίνεται για την πρωτοτυπία της και η μεταστροφή του ήρωα γίνεται εύκολα και γρήγορα. Στο τέλος αποπνέει διδακτισμό.



6.    Ο μπαμπάς του τάμπλετ, ψευδ. Ελένη
Όμορφη ιστορία. Από αλλού ξεκινά και τελικά κάτι άλλο θέλει να πει ο συγγραφέας, κάτι που δεν είναι απαραίτητα κακό. Ωραίος λόγος και σε αρκετά σημεία είναι πολύ πετυχημένη η πρωτοπρόσωπη αφήγηση. Θέμα επίκαιρο, σύγχρονο και τρυφερό

7.    Το κορίτσι και η Χιονάτη. Το πιο όμορφο παραμύθι, ψευδ. ΠΕΙΝόκιο
Τι θέλει να πει ο συγγραφέας; Δεν κατάλαβα ποιο είναι το νόημα της ιστορίας. Έγιναν όλα αυτά με τη φωτιά και πώς αυτό βοήθησε τους γονείς να αλλάξουν γνώμη για το σχολείο; Λίγο τραβηγμένη ιστορία που δε νομίζω πως θα προσφέρει κάτι στον μικρό αναγνώστη.

8.    Η σχολή του σπίνου, ψευδ. Σουσουράδα
Θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον όμως οι ομοιοκαταληξίες δεν είναι πολύ πετυχημένες και σε πολλά σημεία δεν είναι κατανοητό, τι συμβαίνει. Το τέλος είναι πολύ διδακτικό. Ό,τι μήνυμα θέλει να περάσει ο συγγραφέας καλό είναι να το κάνει έμμεσα κι όχι κουνώντας το δάχτυλο.

9.    Το μικρό Μπονσάι, ψευδ. Μαέλσοβα
Ενώ είναι ωραίο σαν ιδέα, δεν έχει δουλευτεί πολύ σωστά. Πώς βρέθηκε μια γλάστρα στο δάσος; Κάποιος έβαλε το Μπονσάι εκεί. Ποιος; Σε ένα δάσος βρίσκονται δίπλα – δίπλα ακακία, μουσμουλιά, έλατο, πορτοκαλιά, αμυγδαλιά, πλάτανος, καστανιά, οξιά, κυπαρίσσι. Ιτιά, κέδρος, πεύκο κλπ. Αυτό πολύ απλά δεν γίνεται. Στις ιστορίες βραχείας φόρμας ο συγγραφέας δεν είναι εντελώς ελεύθερος να γράφει ό,τι θέλει. Όλα αυτά τα δέντρα δεν μπορούν να βρίσκονται μαζί σε ένα δάσος. Και μετά εμφανίζεται ένα ελάφι κι ένας… κλόουν. Δεν πείθει. Και γιατί στο τέλος εμπόδισαν το Μπονσάι να πάει να μείνει στην οικογένεια; Σε γλάστρα ήταν. Η θέση του σίγουρα δεν ήταν το δάσος.
Μπερδεμένα τα μηνύματα λοιπόν.

10. Η Εβελίνα και το ταξίδι της στο μαγικό βυθό, ψευδ. Γκαστόνε
Η ιστορία ξεκινά με ένα κορίτσι που κοιμάται στο ίδιο δωμάτιο με τον μπαμπά της κι έπειτα πάνε στη θάλασσα που το κορίτσι εξαφανίζεται στο βυθό με τον άγνωστο Μπεν (ιππόκαμπος) κι όταν επιστρέφει αργά το βράδυ, όλα είναι μια χαρά. Ο μπαμπάς δεν έχει ανησυχήσει καθόλου και η Εβελίνα πέφτει για ύπνο. Τι ακριβώς θέλει να πει ο συγγραφέας στα παιδιά με αυτή την ιστορία;

11. Το νησί της πεταλούδας, ψευδ. ΚΥΚΝΟΣ
Η πρώτη τεράστια παράγραφος θα πρέπει να φύγει ή έστω να μικρύνει. Κουράζει τον αναγνώστη και δεν προσφέρει κάτι στην ιστορία. Αφού η βροχή δεν έβρισκε ποτέ το νησάκι πώς υπήρχαν τόσα δέντρα;
Δεν είναι ιστορία βραχείας φόρμας αλλά παραμύθι.



12. Γάλα κρύο, ψευδ. Σποράκι
Μια όμορφη ιστορία για ένα θέμα που ενδιαφέρει τα μικρά παιδιά. Συμπαθητική η προσπάθεια του συγγραφέα να μιλήσει για τον φόβο των παιδιών. Η ανατροπή είναι η αναμενόμενη αλλά δίνεται με χιούμορ.

13. Το μπαλόνι των στεναγμών, ψευδ. Δελμίρα
Ιστορία βραχείας φόρμας με 6 κεφάλαια δεν γίνεται.
Ποιητική ιδέα. Όμως στην αρχή, τα 3 πρώτα κεφάλαια(;) επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια. Κι έπειτα τι έγινε; Επειδή αναστέναξε μέσα σε ένα μπαλόνι του έφυγε ο καημός για τον χαμό του σκύλου του; Μακάρι να ήταν τόσο απλά τα πράγματα…

14. Ο Βασίλης και τα μαγικά γυαλιά. Ψευδ. Ιππολύτη
Θέμα της ιστορίας ο φόβος για τα σκυλιά. Ωραία η διαχείρισή του με τα μαύρα γυαλιά και ωραία η σταδιακή αλλαγή του Βασίλη. Το τέλος με την υιοθεσία του σκύλου είναι λίγο κλισέ. Από το ένα άκρο στο άλλο... Θα προτιμούσα να σταματήσει να φοβάται τα σκυλιά κι απλά να πηγαίνει και να τα ταίζει.
Επίσης είναι λίγο υπερβολικό ένα παιδί Β’ Δημοτικού να μην ξέρει πως κάποτε η μαμά του ήταν κι εκείνη παιδί.
Συμπαθητική ιστορία αλλά θέλει λίγη δουλειά ακόμα.

15. Ο Φωτολαμπίδας και το αλφαβητάρι της αγάπης, ψευδ. Συννεφένια
Δεν είναι ιστορία βραχείας φόρμας αλλά παραμύθι. Τρυφερή αλλά διδακτική σε πολλά σημεία. Λείπει η κορύφωση.

16. Το ταξίδι της σταγονίτσας, ψευδ. Μολυβάκι
Είναι το ταξίδι μιας σταγονίτσας. Συναντά πολλά πλάσματα και καταλαβαίνει την αξία της. Αυτό που εγώ δεν καταλαβαίνω είναι πώς καταφέρνει η σταγονίτσα με τη βοήθεια της ηλιαχτίδας να ανέβει ξανά ψηλά στον ουρανό; Εννοεί ο συγγραφέας πως εξατμίστηκε;

17. Δεν είσαι μόνος – Δεν είσαι ο μόνος μικρέ πιγκουίνε! Ψευδ. Νιφάδα
Τρυφερή ιστορία με ενδιαφέρον θέμα. Ωραία επιλογή του ήρωα. Πρέπει όμως να δουλευτεί γιατί δεν είναι πειστική. Κυρίως το σημείο με τη Νεράιδα των Πάγων και το παλάτι που είναι γεμάτο παιδιά… δεν έχει καμιά λογική.

18. Ένα δώρο για το αδερφάκι μου, ψευδ. Ελπίδα
Συνηθισμένο θέμα. Κι ο τρόπος που το χειρίζεται ο συγγραφέας δεν είναι πρωτότυπος, ούτε και ευφάνταστος. Ποιος ο λόγος στο τέλος να σπάσει το ελικοπτεράκι. Δεν θα προσφέρει καμιά λύτρωση και χαρά στον μικρό αναγνώστη. Πολλά υποκοριστικά. Επίπεδη γραφή.


19. Τα βιβλία του παππού, ψευδ. Χρυσάνθεμο
Μια ιστορία που είναι γραμμένη από ενήλικα για ενήλικες. Δεν θα κρατήσει το ενδιαφέρον των παιδιών. Είναι νοσταλγική αλλά δεν υπάρχει μυθοπλασία και η πλοκή δεν έχει ενδιαφέρον.

20. Το προσφυγόπουλο, ψευδ. Αυγή
Η ιστορία δεν είναι ιστορία βραχείας φόρμας για παιδιά 3-6 ετών αλλά είναι διήγημα για μεγαλύτερες ηλικίες. Όμως είναι καλογραμμένη. Ο αναγνώστης γίνεται κοινωνός των συναισθημάτων του ήρωα με τρόπο αβίαστο και απολύτως φυσικό. Χωρίς μελοδραματισμούς.

21. Θάλασσα στην ταράτσα, ψευδ. Νόμπελ
Όμορφος τίτλος που σε προδιαθέτει θετικά. Μια ιστορία που έχει κάποιες όμορφες στιγμές. Μου άρεσε που η Θάλασσα έγινε αποδημητική. Οι διάλογοι θέλουν περισσότεροι δουλειά. Η φράση “Πώς νοιώθει κανείς όταν πεθαίνει η γάτα του;”, με ενόχλησε. Μου θύμισε την ερώτηση των δημοσιογράφων, όταν πλησιάζουν κάποιον που έχει χάσει δικό του άνθρωπο: “Πώς νιώθετε;”. Μα πώς να νιώθει; Πόνο. Τόσο απλά.
Χρειαζόταν  κάτι ακόμα. Κάτι να συμβεί. Όλα κυλούν πολύ ήσυχα.

22. Σαρδελαϊδα το ψαρογατάκι, ψευδ. Ορφέας
Ο τίτλος δεν είναι καθόλου γοητευτικός. Η ιστορία έχει κάποιο ενδιαφέρον αλλά λίγο μπερδεύει. Ο Αίσωπος, γίνεται συμπαθής. Ο Μολυβένιος Στρατιώτης δεν έχει καμιά  σχέση με το παραμύθι. Αγαπούσε, δεν πολεμούσε. Κι όλα αυτά γιατί; Για να ξυπνήσει το παιδί και να έχει δώρο ένα γατάκι. Θα προτιμούσα να συνεχιστεί η ιστορία στο όνειρο και να μπαινοβγαίνει η γάτα στα παραμύθια.

23. Το αόρατο παιδί που οδηγούσε αμάξι, ψευδ. Φωτεινή
Μια ιστορία για τη διαφορετικότητα. Δοσμένη όμως με μια πιο φρέσκια και δροσερή ματιά. Το “αόρατο παιδί” είναι χαρούμενο κι όχι δυστυχισμένο και μόνο, όπως βλέπουμε συχνά σε τέτοιες ιστορίες. Τα κυάλια που κάνουν τον ήρωα μας να δει τελικά τον Ηλία, είναι έξυπνο εύρημα. Έχει ενδιαφέρον.

24. Ένας διαφορετικός σκαντζόχοιρος, ψευδ. Αλφαβήτα
Άλλη μια ιστορία για τη διαφορετικότητα, που όμως δεν είναι πολύ πειστική. Η σκηνή με τη Νυφίτσα είναι λίγο τρομακτική για παιδιά 3-6 ετών. Τα λόγια στο τέλος είναι διδακτικά.

25. Παραμύθια με γεύση κανέλα, ψευδ. Αμαλία
Δύσκολο θέμα… Η απώλεια, πόσω μάλλον η απώλεια της μαμάς, είναι κάτι που πονάει πολύ.
Η αφήγηση είναι τρυφερή και διακριτική. Το τέλος είναι γλυκόπικρο. Πάρα πολύ καλή διαχείριση.



26. Η κοιλίτσα μου πονά, ψευδ. Κυριαίνη
Πολύ δύσκολο θέμα. Ο θείος εκμεταλλεύεται τον μικρό και τον αγγίζει σε απόκρυφα σημεία παίζοντας τάχα κυνήγι θησαυρού. Θεωρώ πως είναι μια αρκετά καλή προσπάθεια όμως ένα παιδί τόσο μικρό 3-6 ίσως να μην καταλάβει τι έγινε.
Ωραία ξεκινά η συγγραφέας με τα ζελεδάκια, όμως στο τέλος μόνο η αναστάτωση των γονιών και η υπόσχεση πως ο θείος θα τιμωρηθεί, εμένα ως αναγνώστρια δεν με ανακούφισαν. Παρέμεινα θυμωμένη.

27. Ένα φάντασμα από σεντόνι, ψευδ. Dalia
Χαριτωμένη και καλογραμμένη ιστορία που βγάζει γέλιο. Ο Θύμιος γίνεται συμπαθής γιατί δεν είναι εξυπνάκιας. Και τελικά δεν είναι τόσο ατρόμητος όσο θέλει να νομίζει.

28. Η σοφή Βασίλισσα και το Διαμαντένιο Φλαμίνγκο, ψευδ. Ουρανία
Είναι ένα διήγημα για παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού. Δεν είναι ιστορία βραχείας φόρμας για παιδιά 3-6 ετών.
Καλογραμμένη όμως. Θετικό πρότυπο δασκάλας.

29. Το σκουληκάκι, ψευδ. Διδώ
Μια ιστορία εμπνευσμένη ίσως από το βιβλίο του Έρικ Καρλ, «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη». Είναι σαν ιστορία γνώσεων. Μόνο διάλογοι που ίσως κουράσουν τον μικρό αναγνώστη.
Απότομο και παράξενο τέλος.

30. .......

31. Το αχόρταγο πλυντηριάκι, ψευδ. Ανατολή
Πλυντηριάκι, πορτούλα, κοιλίτσα, σπιτάκια, δαχτυλάκι, στοματάκι, στομαχάκι, καμπανούλα κλπ... Τόσα πολλά υποκοριστικά...
Ιστορία για την υγιεινή διατροφή με ήρωα ένα πλυντήριο...
Λάθος επιλογή ήρωα. Καθόλου δουλεμένη ιστορία.
Το ηθικό δίδαγμα στο τέλος έπρεπε να απουσιάζει.

32. Μια ασπρόμαυρη ιστορία γεμάτη χρώμα, ψευδ. Νικολάκης
Είναι παραμύθι κι όχι ιστορία βραχείας φόρμας. Θυμίζει λίγο τον Ασπρόμαυρο Ζωγράφο και τη Μάγισσα Χρωματούσα. Σε κάποια σημεία έχει ενδιαφέρον. Όπως εκεί με τον ουρανό που βάφτηκε γκρι κι άστραψε κλπ.
Στο σημείο με τις περούκες γίνεται αρκετά σουρεαλιστική. Δεν έχει συγκεκριμένο ύφος. Είναι λίγο απ’ όλα.

33. Δυο χελιδονάκια στο μπαλκόνι μου, ψευδ. Αγριολούλουδο
Τι είναι αυτό που θέλει να πει η συγγραφέας;  Χωρίς έμπνευση. Διάλογοι ψεύτικοι, αφήγηση άτεχνη.

34. Τα καλότυχα αλεπουδάκια, ψευδ. Αγωγιάτης
Θυμίζει μύθο του Αισώπου. Θέλει να περάσει κάποιο δίδαγμα ο συγγραφέας. Θα μπορούσε να είναι συμπαθητικό αν ήταν πιο ευφάνταστη και φρέσκια η γραφή.

35. Η πέτρα της Αννούλας, ψευδ. Ουρανός
Τι θέλει να πει ο συγγραφέας; Κουραστική ιστορία, χωρίς νόημα. Ήταν τόσο συναρπαστικό που μιλούσε ο δάσκαλος στο σχολείο για τη μόλυνση του περιβάλλοντος; Και τι σχέση είχε το όνειρο με την πέτρα; Έπρεπε τελικά να την επιστρέψει εκεί που την βρήκε; Γιατί δεν το έκανε; Δεν βγάζει νόημα.

36. Τα φανταστικά μου ταξίδια, ψευδ. Σνάουζερ
Είναι ένα ενδιαφέρον θέμα. Σε κάποια σημεία η πρωτοπρόσωπη αφήγηση είναι πολύ πειστική. Ο τρόπος που το έχει χειριστεί ο συγγραφέας είναι πρωτότυπος. Έχει όμορφες εικόνες. Δείχνει τα συναίσθήματα της Νεφέλης χωρίς να τα περιγράφει. Μπορώ άνετα να το φανταστώ εικονογραφημένο.

37. Πωλείται Δεν πωλείται, ψευδ. Νατσία
Όμορφη πρωτοπρόσωπη αφήγηση για ένα θέμα όχι και τόσο πρωτότυπο. Έχει πλάκα η ιδέα με τα παϊδάκια. Τα λόγια του κύριου Αλέκου, είναι πολύ διδακτικά. Θα προτιμούσα με έμμεσο τρόπο να περαστεί το μήνυμα. Η επανάληψη στο τέλος δεν χρειάζεται.
Συμπαθητική ιστορία.

38. Ο μικρός φιλοξενούμενος, ψευδ. Αμφιτρίτη
Γλυκιά ιστορία χωρίς κάποια ιδιαίτερη πρωτοτυπία.

39. Ζήλεια μου, ψευδ. Λίνα
Μα είναι δυνατόν να πρότεινε η μαμά στη Χριστίνα να τσιμπήσει λίγο κι εκείνη και τον μπαμπά; Κι άρχισαν όλοι να τσιμπιούνται κι έτσι της πέρασε η μανία να τσιμπάει το μωρό;
Και δάγκωνε το χέρι της δυνατά... Δεν ξέρω αν είναι κάτι που θα ήθελα να διαβάσει ένα μικρό παιδί.
Το τέλος είναι ωραίο που λέει το μωρό το όνομα της αδερφής της. Η τελευταία φράση επίσης δεν χρειάζεται.

40. Τίποτε δεν μένει κρυφό για πάντα, ψευδ. Εύα
Το λεξιλόγιο αλλά και η πλοκή δεν είναι για παιδιά 3-6 ετών αλλά για μεγαλύτερα. Πολλά πρόσωπα και μπερδεύεται ο αναγνώστης. Τι θέλει να πει ο συγγραφέας; Τι είναι αυτό που θέλει να περάσει στα παιδιά; Αν θέλει απλά να τα διασκεδάσει δεν το καταφέρνει. Αν θέλει να περάσει κάποιο μήνυμα και πάλι δεν το καταφέρνει.

41. Μια κυρία Πειρατίνα, ψευδ. Βαγγέλης
Ο φόβος του παιδιού για το σχολείο. Έχει ενδιαφέρον.  Ο τρόπος που αντιμετωπίζει η δασκάλα όλη αυτή τη συμπεριφορά είναι πολύ γλυκός.

42. Μη με αγγίζετε, ψευδ. Αστεροπνοή
Γραμμένη με τρυφερότητα αλλά μπερδεμένη ιστορία για ένα καγκουρό που έχασε το παιδί του.

43. Ο μικρός παπαγάλος, ψευδ. Ελένη
Γλυκιά ιστορία για έναν παπαγάλο που αυτό που επιθυμεί είναι η ελευθερία του. Έχει ενδιαφέρον αλλά δεν είμαι σίγουρη πως θα κρατήσει και το ενδιαφέρον των μικρών αναγνωστών.

44. Το πάρτι!, ψευδ. Μπλακ
Ωραίο θέμα. Η ζήλεια είναι ένα συναίσθημα που βασανίζει τα μικρά παιδιά (και τους μεγάλους) θα προτιμούσα όμως να είναι πιο υπαινικτικά γραμμένη η ιστορία.

45. Η αράχνη που τους έκανε όλους μαλλιά κουβάρια, ψευδ. Ταραντούλα
Σαν κλιμακωτό παραμύθι. Ίσως ο συγγραφέας δεν ήξερε πώς να το τελειώσει και βάζει τα παιδιά να βρουν τρόπους. Είναι περισσότερο ένα παιχνίδι δημιουργικής γραφής και λιγότερο μια ιστορία βραχείας φόρμας.

46. Πρώτος και καλύτερος, ψευδ. Παϊσία
Όμορφο θέμα.Έχει ενδιαφέρον. Δεν μου αρέσει η φράση που λέει ο Αντωνάκης: «Τον νίκησε η αγάπη και κέρδισε τη φιλία μου». είναι κάτι που σίγουρα δεν θα έλεγε ένα παιδί 6 χρονών.

47. Η Μαριλίζα περιμένει τη μαμά της, ψευδ. Ανδρομέδα
Μελαγχολική ιστορία. Δεν είναι κατάλληλη για παιδιά 3-6 ετών αλλά για αρκετά μεγαλύτερα. Έχει ενδιαφέρον ο τρόπος που έχει επιλέξει ο συγγραφέας να αφηγηθεί την ιστορία. Στο τέλος, αν και τελικά η Μαριλίζα συναντά τη μαμά της δεν αισθάνεται ο αναγνώστης λύτρωση. Τι είναι τελικά αυτό που θέλει να περάσει ο συγγραφέας; Τι είναι αυτό που θέλει να πει;

48. Οι περιπέτειες ενός κουμπιού, ψευδ. Αιμίλιος
Χαριτωμένη ιστορία για τις περιπέτειες ενός κουμπιού. Δεν κατάλαβα για ποιο λόγο δεν το κράτησαν στο μαγαζί του κου Τρυποβελόνη. Υπήρχε καλύτερο μέρος από εκείνο;
Ωραίο το τέλος με τις ηλιαχτίδες στην παιδική ζωγραφιά. Όμως τελικά είναι η ιδανική λύση; Να παριστάνει το κουμπί κάτι που δεν είναι;

49. Το παράπονο της Αννέτας, ψευδ. Αννέτα
Θέμα: ο φόβος του παιδιού για την πρώτη μέρα στο σχολείο. Είναι διδακτικό σε πολλά σημεία και απουσιάζει η μυθοπλασία και η φρεσκάδα στην αφήγηση.

50. Ο Κύκνος, ψευδ. Ίρις
Μια ιστορία που δεν είναι κατάλληλη για παιδιά 3-6 ετών. Διδακτική σε πολλά σημεία. Στο τέλος, ο θάνατος της μαμάς δίνεται πολύ άκομψα και βιαστικά. Θέλει περισσότερη δουλειά. Δεν υπάρχει λύτρωση και ανακούφιση. Βιαστικό τέλος.


51. Όταν ο ήλιος καίει δυνατά γεννιέται ένα Νυχτολούλουδο, ψευδ. Σελήνη
Δεν είναι ιστορία βραχείας φόρμας. Και σίγουρα δεν είναι 1.200 λέξεις.


52. Σουπολέμονο με αυγό, ψευδ. Βασιλική
Χαριτωμένη ιστορία που πρέπει να δουλευτεί περισσότερο.

53. Η κουκουβάγια που δεν ήθελε να γίνει σοφή, ψευδ. Κουκίδα
Άλλη μια ιστορία για τον φόβο του σχολείου. Όμως όλη η πρώτη σελίδα μιλάει για κάτι άσχετο... Όλα αυτά (στην πρώτη σελίδα) γίνονται απλά και μόνο για να πει η αλεπού πως όταν ξεκινήσει το σχολείο θα γλυτώσει από τη φασαρία και τις ζημιές των μικρών ζώων;
Χρειάζεται καλύτερη οργάνωση. Το ποίημα της μαμάς είναι πολύ καλό με εξαίρεση την προτίμηση στο παιχνίδι μόνο ζώων του ίδιου είδους.

54. Ο Λαγός και η χελώνα (Φτου κι απ’ την αρχή...), ψευδ. Αλεξήνεμο
Έξυπνη ιστοριούλα. Βγάζει γέλιο. Δεν είναι όμως 1.200 λέξεις.

55. Αυτό Δεν είναι ΑΣΤΕΙΟ, ψευδ. Εμμέλια

Η ιστορία δεν είναι για παιδιά 3-6 ετών αλλά για μεγαλύτερα παιδιά. Μοιάζει σαν να είναι το ξεκίνημα ενός μυθιστορήματος. Μόνο του αυτό το κείμενο δεν είναι αρκετό για να πειστεί ο αναγνώστης για την μεταστροφή και την μεταμέλεια των παιδιών.